Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Wyprawa na Chojnik i do Jeleniej Góry - 16 kwietnia 2011

16.04.2011r. w ramach projektu Synegria znaczy więcej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wybraliśmy się w porróż do starego zamczyska Chojnik. Trasa wiodła przez Karkonoski Park Narodowy, w którym mogliśmy przyjrzeć się rzadkim gatunkom fauny i flory. Po ciężkiej wędrówce w końcu dotarliśmy na szczyt mimo, iż byliśmy już u kresu sił. Najpierw usłyszeliśmy historię tego miejsca i poznaliśmy legendę o Kunegundzie-księżniczce władającej zamkiem. Po wysłuchaniu nagrania postanowiliśmy upajać się widokami rozciągającymi się wokół zabytku. W tym celu udaliśmy się na punkt widokowy. Po zejściu czerwonym szlakiem, naszym "wspaniałym" busem wyruszyliśmy do Jeleniej Góry, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić Kościół Garnizonowy. W nim również odtworzono nam nagranie dotyczące wnętrza obiektu. Zainteresowały nas malowidła i piety umieszczone w bazylice. Pełni wrażeń urokliwymi uliczkami Jeleniej Góry udaliśmy się na ciepły posiłek, po którym poszliśmy do busa. Choć wszystkie wycieczki były interesujące, ta szczególnie zapadnie w naszej pamięci, gdyż zakończyła ona nasz dwuletni projekt.