Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Wyprawa do Głogowa - 21.11.2009

Dnia 21.11.2009r. uczestnicy koła historycznego udali się na wycieczkę do Głogowa. W rolę przewodnika wcielił się pan prof. Henryk Słotwiński, który uczy nas podstaw przedsiębiorczości. Należy zaznaczyć, iż bezpieczne dotarcie na miejsce zapewnił nam miły pan kierowca oraz nowy bus zakupiony w ramach projektu.
                O godz. 10.00 przybyliśmy do Głogowa. Naszym oczom ukazała się słynna  Kolegiata Wniebowstąpienia Najświętszej  Marii Panny.  Dzięki pomocy pana Henryka udało nam się wejść do wnętrza zabytku. Podziwialiśmy Kryptę Romańską oraz zadziwiające, wielobarwne witraże. Następnie przechodząc przez Most Tolerancji,  udaliśmy się do Muzeum Archeologiczno-Historycznego mieszczącego się w zamku. Zobaczyliśmy tam wystawę zatytułowaną „Już nigdy…" zorganizowaną z okazji rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz wystawę „Obrona Głogowa w 1109r." prezentującą jedno z najważniejszych wydarzeń w historii miasta i rolę Głogowa w państwie pierwszych Piastów. Wracając z muzeum mogliśmy podziwiać Pomnik Dzieci Głogowskich oraz Pomnik Jana Pawła II, który zachwycił nas pomysłowością swego wykonania. Zbudowany został z cegieł w kształcie książek, na których widniały odciśnięte złote myśli papieża. Nieopodal  znajdowały się mury obronne, które uwieczniliśmy pamiątkową fotografią. Kolejnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie Starego Miasta. Pan przewodnik pokazał nam Kościół Świętego Mikołaja, Kościół Bożego Ciała oraz Ratusz. Byliśmy zaskoczeni  wkomponowaniem sklepu „Lidl" w architekturę Starego Miasta. Panie organizatorki, pani prof. Agnieszka Robak oraz pani prof. Agnieszka Rybczyńska zamówiły dla nas ciepły posiłek w Domu „Uzdrowienie Chorych" im. Jana Pawła II, mogliśmy tam także spędzić czas w grocie solnej.
                Zmęczeni, ale uśmiechnięci udaliśmy się do busa, aby wrócić do domu. Po godzinnej podróży byliśmy w Chojnowie, z niecierpliwością czekając na następny wyjazd.